مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

اسکلت فلزی

اسکلت فلزی



امروزه با توجه به فراگیر شدن ساخت و سازها، توجه به اسکلت فلزی نیز بیشتر شده است. اسکلت فلزی یکی از روش های مدرن ساخت و ساز می باشد که مزایای زیادی نسبت به روش های ساخت و ساز دیگر از جمله سازه های بتنی دارد. ساخت اسکلت فلزی در شرکت رهنما سازه فولاد صنعت به دو صورت اسکلت فلزی جوشی و اسکلت فلزی پیچ و مهره ای انجام می گردد.

اسکلت فلزی چیست؟

اسکلت فلزی سازه ای است که توسط فولاد ، تیر و ستون ساخته می شود. البته فولاد مهم ترین عنصر در ساخت اسکلت فلزی می باشد که مزایای فراوانی از جمله قابلیت ارتجاع ، جوشکاری ، شکل پذیری ، مقاومت بالا و … نیز دارد. از سازه های کوچک مانند سوله تا ساختمان های بزرگ و حتی آسمان خراش ها نیز توسط اسکلت فلزی قابل اجرا هستند.

اسکلت فلزی یا بتنی

این سوال بسیاری از افرادی است که اقدام به ساخت و ساز می کنند: اسکلت فلزی یا بتنی؟ باید گفت که امروزه دیگر روش ساخت و ساز اسکلت بتنی منسوخ شده و جای خود را به روش های مدرن یعنی اسکلت فلزی داده است. از جمله موارد برتری اسکلت فلزی نسبت به اسکلت بتنی می توان به صرفه جویی در وقت ، مقاومت بالا ، هزینه پایین ، سازگاری با محیط زیست ، دسترسی آسان به مصالح ، طول عمر بالا و … اشاره کرد. در ادامه نیز با مزایای دیگر اسکلت فلزی آشنا خواهید شد.

اسکلت فلزی

مزایای اسکلت فلزی

ساخت  اسکلت فلزی در مقایسه با ساخت سازه های دیگر از جمله سازه های بتنی مزایایی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • وزن بسیار کم در مقایسه با سازه های بتنی
  • مقاومت بالا در برابر زلزله ، طوفان و …
  • سرعت بیشتر در ساخت اسکلت فلزی نسبت به سازه های بتنی
  • قابلیت رفع عیب بدون تخریب بنا
  • استفاده بهینه از فضا در اسکلت فلزی
  • قابلیت استفاده از اسکلت فلزی با طول بسیار زیاد در ساختمان های طویل
  • نصب و اجرای آسان اسکلت فلزی

اسکلت فلزی ساختمان

همان طور که پیش تر گفتیم برای ساخت ساختمان ها نیز می توان از اسکلت فلزی بهره برد. ساخت اسکلت فلزی ساختمان نسبت به اسکلت بتنی ساختمان بسیار با صرفه تر ، سبک تر و سریع تر انجام می گردد. تمام این عوامل و عوامل بسیار دیگری موجب شده اند تا ساخت اسکلت فلزی ساختمان در تمام دنیا مرسوم شود. اسکلت فلزی ساختمان توسط تیر ها و ستون هایی که به صورت عمودی و افقی روی هم قرار می گیرند ساخته می شود.

اسکلت فلزی دو طبقه

ساخت اسکلت فلزی هم به صورت یک طبقه و هم دو طبقه و چند طبقه انجام می گردد و هیچ محدودیتی در تعداد طبقات اسکلت فلزی وجود ندارد. اسکلت فلزی دو طبقه نیز به راحتی توسط فولاد و تیر و ستون ها قابل اجرا می باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.