مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

آشنایی با دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

آشنایی با دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

 

 

از آن جایی که تحصیل در ترکیه به دلیل همسایگی و نزدیکی به کشور عزیزمان ایران طرفداران بسیار زیادی دارد، تصمیم گرفتیم در این مقاله از مقالات موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر به معرفی دانشگاه فنی خاورمیانه در ترکیه بپردازیم. البته تحصیل در ترکیه علاوه بر نزدیکی به ایران، مزیت های دیگری نیز نظیر تحصیل در بهترین و معتبر ترین دانشگاه های جهان دارد که یکی از آن ها همین دانشگاه فنی خاورمیانه می باشد. پس اگر قصد آشنایی با دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه و اطلاع از شرایط پذیرش و تحصیل در این دانشگاه را دارید، در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

 

آشنایی با دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

 

معرفی دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

دانشگاه فنی خاورمیانه که به زبان انگلیسی Middle East Technical University (METU) و به زبان ترکی ORTA DOĞU TEKNIK ÜNIVERSITESI نامیده می شود در پایتخت کشور ترکیه یعنی شهر آنکارا واقع شده است. این دانشگاه با شعار "علم، درست ترین راه زندگی" در سال 1956 از طرف دولت این کشور تاسیس شد. دانشگاه فنی خاورمیانه دارای 43 دوره ی کاشناسی، 107 دوره ی کارشناسی ارشد و 69 دوره ی دکترا می باشد و زبان تحصیل در این دانشگاه به زبان انگلیسی است. تاکنون رنکینگ جهانی QS این دانشگاه بین 591 تا 600 و رنکینگ جهانی Times higher Education Word آن بین 601 تا 800 بوده است. همچنین رتبه ملی آن 3 و رتبه جهانی آن 596 می باشد. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با این دانشگاه می توانید به وبسایت آن به آدرس www.metu.edu.tr مراجعه نمایید.

 

شرایط پذیرش دانشگاه فنی خاورمیانه ترکیه

دانشگاه فنی خاورمیانه از دانشجویان بین المللی استقبال خوبی می کند و شرایط پذیرش تقریبا آسانی را برای متقاضیان تحصیل در ترکیه در نظر گرفته است. این شرایط به صورت زیر می باشد:

شرایط پذیرش از دانشگاه فنی خاورمیانه در مقطع کارشناسی : متقاضیان تحصیل در ترکیه در مقطع کارشناسی باید ابتدا در آزمون SAT شرکت کرده و نمره قابل قبول این دانشگاه که حداقل 1200 می باشد، را به دست آورند. چرا که دانشگاه فنی خاورمیانه فقط از طریق آزمون SAT به پذیرش دانشجو می پردازد. مدارک پذیرش در مقطع کارشتاسی در این دانشگاه مدرک دیپلم، ریز نمرات دبیرستان، دیپلم و پیش دانشگاهی، نامه معادل سازی مدرک تحصیلی، پاسپورت، 4 قطعه عکس، فیش بانکی از پرداخت شهریه ی ترم جاری و نمره ی آزمون SAT می باشد.

شرایط پذیرش از دانشگاه فنی خاورمیانه در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا : برای ثبت نام در دانشگاه فنی خاورمیانه در مقاطع کارشناسی ارشد و بالاتر باید یکی از مدارک GRE ، GMAT یا  ALES را داشته باشید. مدارک مورد نیاز برای این مقاطع تحصیلی نیز مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد، ریز نمرات مقطع تحصیلی قبلی، مدرک زبان تافل یا آیلتس، پاسپورت، 1 قطعه عکس و ترجمه ی تمام مدارک و گواهی نامه ها می باشد.

 

منبع : www.asmehr.ir