مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

حذف نام همسر از شناسنامه در دوران عقد

حذف نام همسر از شناسنامه در دوران عقد

 

 

فوانین حذف نام همسر از شناسنامه در دوران عقد متفاوت و زمانبر است. شما با انتخاب وکیل طلاق در شیراز می توانید در کارها سرعت ببخشید چرا که بدون وکیل شیراز این امر بسیار زمان بر و هزینه بر است.

برای مردان ماجرا کمی ساده ‌تر از زنان است. حذف نام زوج از شناسنامه زوجه تنها در صورتی امکان ‌پذیر است که در دوران عقد جدایی انجام شده باشد و دوشیزه ‌بودن زوجه مطابق احکام قضائی و سند طلاق قابل استنباط باشد. همچنین اگر همسر فردی فوت کند، در صورت ثبت شدن ازدواج، فرد می تواند با مراجعه به اداره ثبت احوال نسبت به حدف نام همسرش اقدام کند.

طبق قوانین جدید که از سال ٩٣ اجرایی شده‌ است، اگر طلاق قبل از رابطه جنسی صورت می‌گرفت، زن می‌توانست با ارائه گواهی پزشکی قانونی یا حکم دادگاه، مستقیما به ثبت احوال مراجعه و با تکمیل فرم‌های مربوطه، تقاضای صدور شناسنامه المثنی کند و در این صورت نام همسر سابق از شناسنامه او حذف می ‌شد. این حکم در مورد مرد نیز جاری بود و در صورت وقوع طلاق در دوران عقد، مرد نیز می ‌توانست اقدام به حذف نام همسر از شناسنامه کند، اما اداره ثبت احوال از حذف نام همسر در طلاق ‌های بعد از برقراری رابطه جنسی خودداری می‌کرد.

چنانچه فردی با همسرش متارکه کرده باشد با انتخاب همسر دوم و ثبت رسمی ازدواج و ثبت شدن نام او در شناسنامه‌ اش می‌تواند به اداره ثبت احوال مراجعه کند و درخواست برای حذف نام همسر اول را ارائه دهد. ازدواج همواره به‌ عنوان یکی از ابزارهای حفظ و بقای جامعه و ادامه نسل‌ها و نیز یکی از ابزارهای رسیدن به سعادت و خوشبختی افراد شناخته شده است. از این ‌رو، قانونگذار بر آن شد تا همسو با این اتفاقات و نیز حمایت نسبی از زن و مرد در برابر جامعه، مقرراتی را در خصوص حذف کردن نام همسر از اسناد سجلی زن و مرد وضع کند. هر چند که این مقررات خالی از اشکال نیست، اما به نظر می ‌رسد که فواید آن بیش از مضراتش خواهد بود، اما در پاسخ معترضان به این مقرره باید بیان داشت که حذف نام از شناسنامه در این مورد صرفا پس از وقوع ازدواج دوم و ثبت آن صورت می‌گیرد، لذا همسر دوم از ازدواج پیشین همسر خود مطلع خواهد شد. از طرف دیگر، اقدام به حذف نام همسر قبلی از شناسنامه علاوه بر کاهش بار روانی موجود، موجب ارائه راحت ‌تر شناسنامه در جاهای مختلف است، چه این ‌که عمدتا مسائلی این ‌چنینی در زمره خصوصی ‌ترین مسائل افراد است و دلیلی ندارد که همگان از آنها باخبر باشند. این درحالی است که با صدور گواهی تجرد باید بیان داشت که زن و مرد پیش از ازدواج می‌توانند با اخذ گواهی تجرد از ازدواج قبلی همسر آینده خود مطلع شوند.

 

حذف نام زن از شناسنامه مرد

مطابق این مقرره چنانچه فردی با همسرش متارکه کرده باشد با انتخاب همسر دوم و ثبت رسمی ازدواج و ثبت شدن نام او در شناسنامه ‌اش، می‌تواند به اداره ثبت احوال مراجعه کند و درخواست برای حذف نام همسر اول را ارائه دهد. در رابطه با این مقرره توجه به چند نکته قابل توجه است:

1)حذف نام همسر اول از شناسنامه منوط به انتخاب همسر دوم و نیز ثبت رسمی ازدواج و ثبت ‌نام ایشان در شناسنامه فرد است، بنابراین به ‌صرف انتخاب همسر و معرفی او نمی ‌توان از این مقرره قانونی استفاده کرد.

2)اما در پاسخ معترضان به این مقرره باید بیان داشت که حذف نام از شناسنامه در این مورد صرفا پس از وقوع ازدواج دوم و ثبت آن صورت می‌گیرد، لذا همسر دوم از ازدواج پیشین همسر خود مطلع خواهد شد. از طرف دیگر، اقدام به حذف نام همسر قبلی از شناسنامه علاوه بر کاهش بار روانی موجود، موجب ارائه راحت ‌تر شناسنامه در جاهای مختلف است، چه این‌که عمدتا مسائلی این ‌چنینی در زمره خصوصی‌ ترین مسائل افراد است و دلیلی ندارد که همگان از آنها باخبر باشند. این درحالی است که با صدور گواهی تجرد باید بیان داشت که زن و مرد پیش از ازدواج می‌توانند با اخذ گواهی تجرد از ازدواج قبلی همسر آینده خود مطلع شوند.

3)از اطلاق واژه همسر دوم باید این ‌طور نتیجه گرفت که استفاده از این مقرره صرفا در مورد اختیار کردن همسر دوم امکان‌ پذیر خواهد بود و نه ازدواج‌ های بعدی، اما به نظر می ‌رسد که با وجود نقص این مقرره در این ‌خصوص، بتوان در ازدواج‌ های بعدی نیز از مزایای این مقرره قانونی استفاده کرد.

 

 

وکیل برای حذف نام همسر از شناسنامه

با توجه به اینکه حذف نام همسر از شناسنامه در دوران عقد قوانین زیادی داشته و همچنین نیاز به زمان و هزینه زیادی دارد، شما با اخذ وکیل برای حذف نام همسر از شناسنامه می توانید در بسیاری از این موارد صرفه جویی کرده و علاوه بر این بهترین نتیجه را نیز دریافت کنید. حامد اسکندری به طور کاملا قانونی به حذف نام همسر از شناسنامه در دوران عقد اقدام کرده و پس از آن شما هیچ گونه مشکلی از بابت اخذ پاسپورت، ویزا، گواهینامه و ... نخواهید داشت.

 

 

حامد اسکندری وکیل پایه یک دادگستری شیراز ، 09171114836

 

 

 

آدرس انجمن خیریه شیراز

انجمن خیریه در شیراز

آدرس انجمن خیریه شیراز

 

خیریه همت پارس زمین افتخار دارد به عنوان انجمن خیریه در شیراز فعالیت کرده و به نیازمندان و تهی دستان بسیاری یاری رساند. این انجمن خیریه در شیراز در موارد بسیار زیادی از جمله کمک رسانی به یتیمان، کمک رسانی به بیماران صعب العلاج، تهیه و توزیع مواد غذایی و بهداشتی به نیازمندان و ... به فعالیت مشغول است و از تمام هموطنان و همشهریان عزیز تقاضا دارد تا در این امر خیر و پسندیده با ما همکاری نمایند.

انجمن خیریه در شیراز می تواند با اهداف زیادی مانند اهداف آموزشی، مذهبی، درمانی و ... ایجاد شود و به فعالیت های بشردوستانه بپردازد. خیریه همت پارس زمین نیز با این اهداف و بسیاری اهداف دیگر به عنوان انجمن خیریه در شیراز ایجاد شده است.

 

انجمن خیریه در شیراز

 

انجمن خیریه شیراز

واژه خیریه به معنای خوبی و نیکویی است و بنابراین انجمن خیریه در شیراز، انجمنی است تشکیل شده از افرادی که به کارها و اعمال نیک مبادرت دارند. خوشبختانه انجام کار نیک در ذات و سرشت انسان ها وجود داشته و به طور طبیعی هر فردی تمایل دارد به هم نوع خود کمک کند. خیریه همت پارس زمین سعی داشته تا با ایجاد انجمن خیریه در شیراز این خصلت انسان ها را سازماندهی کرده و با همکاری این انسان های با ارزش و گرانقدر به یاری نیازمندان و محرومان بپردازد.

چنانچه قصد یاری رساندن به نیازمندان را دارید، می توانید از طریق سایت انجمن خیریه در شیراز، همت پارس زمین، به صورت آنلاین این امر را به انجام رسانده تا ما نیز آن را به دست نیازمندان برسانیم.

 


خیریه همت پارس زمین، انجمن خیریه در شیراز برای دستیابی به اهداف خود که دست گیری و یاری رساندن به نیازمندان است، نیاز به پشتوانه دارد. پشتوانه های ما هر چقدر بیشتر باشد، بیشتر می توانیم به حل مشکلات و برآوردن احتیاجات نیازمندان بپردازیم. از این رو اگر قصد دارید سهمی در این کار خیر داشته باشید می توانید با مراجعه به آدرس انجمن خیریه در شیراز که در بلوار سیبویه، خیابان جنت (شیشه گری)، کوچه 13، خیریه همت پارس زمین واقع است، کمک های خود به نیازمندان را به دست ما برسانید. لازم به ذکر است که از طریق سایت نیز می توانید به این منظور اقدام نمایید.

امید است با یاری شما بتوانیم دست نیازمندان را بگیریم.

 

موسسه خیریه در شیراز

موسسه خیریه در شیراز

 

 

موسسه خیریه همت پارس زمین با همکاری و تلاش بی وقفه خیرین شیراز در راستای همه گیری نیکوکاری در شیراز می کوشد تا به حول و قوه الهی دیگر نیازمندی در شهر شیراز وجود نداشته باشد. اگر به دنبال یک موسسه خیریه در شیراز هستید که با اطمینان در امر خیر شریک شوید باید بدانید که موسسه خیریه همت پارس زمین جزو برترین و کوشا ترین موسسه خیریه در شیراز است. هدف این موسسه خیریه در شیراز تامین ما یحتاج قشر آسیب پذیر و نیازمند جامعه با توکل بر خدا و یاری رسانی خیرین عزیز است.

 

 

موسسه خیریه شیراز

موسسه خیریه در شیراز با کمک نهادهای مردمی و انجام اعمال بشر دوستانه به رفع نیاز ها و مشکلات مدد جویان می پردازد. فعالیت های موسسه خیریه شیراز میتواند به صورت مستقیم و یا به نوعی مرتبط با امور خیریه باشد.

 

موسسات خیریه در شیراز 

موسسات خیریه در شیراز به گونه های متفاوتی منابع مالی خود را تامین می کنند. از انواع موسسه خیریه در شیراز می توان به دولتی یا خصوصی بودن آن موسسه نام برد. موسسه خیریه همت پارس زمین در اوایل فعالیت خود به صورت خودکفا با هزینه های شخصی در این عرصه به فعالیت می پرداخت و از سال 96 با کسب پروانه فعالیت به طور رسمی کار خود را آغاز کرد.

 

لیست موسسات خیریه شیراز

موسسه خیریه همت پارس زمین یک موسسه خیریه در شیراز است که خیرین عزیز می توانند کمک های نقدی و غیر نقدی خود را به دست افراد بی بضاعت شهر شیراز برسانند.

 

موسسه های خیریه در شیراز

موسسه خیریه همت پارس زمین با تهیه مرزوقات و سبد کالا به صورت هفتگی و ماهانه در جهت رفع به موقع نیازهای نیازمندان می کوشد. این موسسه خیریه در شیراز با برگزاری پویش های مردمی قدمی برای کم کردن نیازهای مستضعفین کشور بر می دارد. شما عزیزان نیز می توانید با پرداخت آنلاین به شماره حساب موسسه و یا ارسال کمک های غیر نقدی خود در این راه هم قدم شوید.

 

 

خیریه همت پارس زمین

خیریه شیراز

موسسه خیریه همت پارس زمین، خیریه شیراز که چندین سال با هزینه های شخصی اقدام به حمایت از نیازمندان واقعی جامعه می نمود در سال ۱۳۹۶ با کسب پروانه فعالیت از اداره محترم بهزیستی شهرستان شیراز با شماره ثبت ۳۷۶۷ فعالیت خود را به صورت رسمی و قانونی اغاز کرد که اهداف کلی موسسه حمایت از ایتام صغیر ، بیماران سرطانی و صعب العلاج ، ایجاد اشتغال جهت معلولین و محرومیت زدایی از نیازمندان واقعی جامعه می باشد.

مرکز خیریه در شیراز

موسسه خیریه همت توانسته است با توجه شفافیت در عملکرد ،تکریم ارباب رجوع و نحوه خدمت رسانی به مددجویان به عنوان نماینده قرارگاه جهادی امام رضا (ع) (( اپلیکیشن سایه)) نیز انتخاب و فعالیت نماید.

مرکز خیریه شیراز

خوشحالیم که توانسته ایم با کمک های خیرین محترم و نیک اندیشان گرانقدر و فهیم ، گام های موثری در حمایت از نیازمندان واقعی برداریم.

مراکز خیریه در شیراز

امید است که با یاری شما بتوانیم گره های بسیار دیگری از مشکلات نیازمندان و محرومان برداریم.