مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

مکان های تاریخی اطراف شیراز

شیراز همیشه به عنوان یکی از شهر های تاثیرگذار از نظر تاریخی قلمداد شده است و تا امروز جاذبه های زیادی از نظر تاریخی و فرهنگی، بنا های با شکوه قدیمی و ..... دارد. مکان های تاریخی اطراف شیراز، از جمله تخت جمشید، نقش رستم اشاره نمود. حتی درون شهر شیراز نیز، بازدید از ارگ کریم خان زند، سرای مشیر و نارنجستان قوام خالی از لطف نیست.

 

مکان های تاریخی پربازدید در شیراز

برای اینکه شما را دعوت به بازدید از شیراز کنم و احساسات تان را به وجد بیاورم، چند مکان تاریخی پربازدید را به شما معرفی می کنم:

دروازه قرآن شیراز یکی از 6 دروازه باقیمانده این شهر و یکی از آثار دیدنی شیراز به شمار می‌رود. دروازه قرآن از زمان آل‌بویه در همین مکان فعلی بارها ویران و تجدید بنا شده است.

باغ ارم شیراز به طور مسلم از دوره سلجوقیان و در تمام دوره آل مظفر و گورکانیان وجود داشته و با توجه به اینکه سیستم فئودالی به طور کامل بر جامعه آن دوره حاکم بوده بدون تردید بانیان و صاحبان باغ ارم که باغی ارزشمند بوده، در آن زمان حکام وقت بوده‌اند. تاریخ دانان پیش بینی می کنند، اتابک قراچه که از طرف سنجر سلجوقی به حکومت فارس منصوب بوده دستور احداث این باغ را داده باشد..گفتنی است، مکان های تاریخی اطراف شیراز، مملو از زیبایی هستند.

 

مکان های تاریخی توریستی در شیراز

تخت جمشید که یکی ازمکان های  تاریخی توریستی درشیراز به شمار می آید، همیشه مورد توجه گردشگران بوده است. به خصوص که در چند سال اخیر، عینک واقعیت مجازی به توریست ها داده می شود و آن ها می توانند به گذشته آسان سفر کنند.

حمام وکیل از دیگر اماکن تاریخی توریستی شیراز می باشد. این حمام مربوط به دوره حکومت زندیه در شیراز می باشد که همچون بازار وکیل و مسجد وکیل جای دارد. از بخش‌های نگریستنیِ این حمام، بخشی به نام شاه‌نشین است که ویژه شاه بوده‌است. این بنا با شماره ۹۱۷ در فهرست آثار ملی ایران ثبت و نگاشته شده‌است.

 

مکان های تاریخی دیدنی در شیراز

از جمله مکان های تاریخی دیدنی در شیراز، می توان به آرامگاه خواجوی کرمانی اشاره کرد. مقبره این شاعر نامدار سده هشتم در نزدیکی دروازه قرآن قرار دارد. جایی خوش آب و هوا و سرسبز می باشد که می توانید عصر هنگام، عصرانه خوشمزه ای در آنجا میل کنید و از جاذبه های طبیعی و تاریخی این آرامگاه زیبا لذت ببرید.

 

 

 

 

مکان های تاریخی پرجاذبه در شیراز

از جمله مکان های تاریخی پرجاذبه در شیراز، می توان به مسجد وکیل اشاره کرد. همچنین آرامگاه هفت تنان، یکی دیگر از بناهای کریم خان زند می باشد؛ باغ مصفایی است که در شمال آرامگاه حافظ در دامنه کوه تخت ضرابی (کوه چهل مقام) قرار گرفته و علت نامگذاری این بنا به هفت تنان، وجود هفت قبر از هفت عارف در این باغ است که کریم خان زند روی هر کدام، سنگ بزرگ بدون کتیبه ای نصب کرده است. قسمت جالب و تاریخی این بنا تالاری است که سقف آن بر دو ستون بزرگ یکپارچه استوار گردیده است مکان های تاریخی اطراف شیراز، شما را با فرهنگ و تمدن  شیراز آشنا می کند.