مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

روانشناس شیراز

روانشناس شیراز

بسیاری از افراد تصور می کنند روانشناس و روانپزشک یکی هستند و تفاوتی بین آن ها وجود ندارد. با وجود این که هم روانپزشک و هم روانشناس بعد روحی افراد را مورد مطالعه قرار می دهند، اما واقعیت این است که تفاوت های زیادی بین این دو وجود دارد. شما هنگامی که یک اختلال روحی یا روانی در خود مشاهده می کنید باید به دکتر متخصص اعصاب و  روان و روانپزشک در شیراز مراجعه کنید. اما در صورتی که در مسائل خانوادگی، اجتماعی، ارتباطی و … دچار مشکل شوید باید به روانشناس شیراز مراجعه کرده و مشکلات خود را با وی در میان بگذارید و مشاوره دریافت کنید.

پزشک روانشناس شیراز

پزشک فردی است که تحصیلات تخصصی پزشکی را گذرانده باشد و نمی توان گفت که روانشناسان جزو پزشکان هستند. اما بدون شک عملکرد روانپزشک و روانشناس مکمل یکدیگر است و در بسیاری از موارد و موضوعات به هر دو نیاز پیدا خواهیم کرد. در واقع روانشناس فردی است که به مطالعه ذهن و رفتار افراد می پردازد. رفتارهایی که به موجب آن روابط اجتماعی، شخصیت، یادگیری، انگیزش، تعامل، تفکر، احساس و عملکرد فرد نمود پیدا می کند.

روانشناس شیراز ممکن است در موضوع خاصی سر رشته داشته باشد. به عنوان مثال روانشناس آموزشی، روانشناس شغلی، روانشناس سلامت، روانشناس مشاوره ای، روانشناس جنایی، روانشناس بالینی، روانشناس ورزشی، روانشناس زیستی، روانشناس شناختی، روانشناس رشدی، روانشناس اجتماعی، روانشناس شخصیتی و … هر کدام در یک موضوع خاص تخصص دارند. بنابراین برای مراجعه به روانشناس ابتدا باید ببینید که در رابطه با چه موضوعی نیاز به مشاوره و روانشناس در شیراز دارید و سپس متناسب با آن روانشناس مورد نظر خود را بیابید.

روانشناس خوب در شیراز

یک روانشناس خوب در مرحله ی اول باید تحصیلات مربوطه یعنی تحصیلات روانشناسی داشته باشد. البته قبل از آن باید به این نکته توجه داشته باشد که روحیه ی گوش سپردن به مشکلات افراد و تلاش برای کمک و یاری رساندن به آن ها جهت عبور از چالش های زندگی را داشته باشد.

از دیگر ویژگی های یک روانشناس خوب شیراز می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • صادق و احترام گذار بودن
  • داشتن انعطاف در برخورد با افراد
  • راز دار و امانت دار مشکلات دیگران بودن
  • داشتن مهارت های ارتباطی، تصمیم گیری و حل مساله ی عالی
  • شنونده ای خوب بودن برای مراجعه کنندگان
  • توانایی داشتن یک رویکرد دقیق و منطقی در برخورد با چالش های افراد

بهترین روانشناس شیراز

در بخش قبل در رابطه با مشخصات یک روانشناس خوب که در برخورد با مراجعه کنندگان باید داشته باشد، صحبت کردیم. اما آیا می دانید بهترین روانشناس و مخصوصا بهترین روانشاس شیراز چه کسی است؟

می توان گفت بهترین روانشناس فردی است که در قدم اول برای خود و سلامتی خود اهمیت زیادی قائل باشد. تنها در این صورت است که می تواند به بهترین شکل سلامت روحی و روانی مراجعه کنندگان خود را بررسی نماید.

همچنین از ویژگی های دیگر برای تبدیل شدن به بهترین روانشناس در شیراز می توان داشتن  حس دلسوزی و هم دردی با افراد را نام برد. روانشناس باید مشکل فرد را مشکل خود بداند تا افراد نیز به وی اعتماد کرده و در رابطه با تمام زوایای زندگی خود با روانشناس صحبت کنند.

و در نهایت بهترین روانشناس شیراز باید دائما در حال مطالعه و باشد و سعی کند توانایی های خود در حل مشکلات و چالش های زندگی افراد را بهبود بخشیده و به روز نگه دارد. در واقع هدف خود از تخصصش را فقط درآمد زایی نداند و با صبر و حوصله و شکیبایی در صدد رفع مشکلات مراجعه کنندگان خود برآید.

در پایان لازم به ذکر است که شما می توانید از روانشناسان با تجربه و با سابقه در مطب دکتر سید سادات سپهرتاج در حل مشکلات خود کمک بگیرید. برای دریافت نوبت با شماره های 07132299855  و  09364209066 تماس حاصل نمایید.

منبع : دکتر سپهرتاج