071-۳۶۳۴۰۶۵۶

سرمایه گذاری کانادا

 

اولین و مهم ترین نکته درباره سرمایه گذاری کانادا این است که در حال حاضر این روش مهاجرتی بسته شده و فقط به چند استان محدود می باشد.

افرادی که دارای میزان سرمایه بالا، تجربه مدیریتی و بیزینسی هستند می توانند برای سرمایه گذاری کانادا اقدام کنند.

متقاضی سرمایه گذاری کانادا جهت گرفتن اقامت برای خود و خانواده اش می بایست مبلغ 800 هزار دلار کانادا را به مدت 5 سال در برنامه فدرال (به غیر از استان کبک) سرمایه گذاری کند. این روش دارای تضمین کامل بوده و دولت فدرال بعد از بازه 5 ساله تمام پول را (بدون سود) به سرمایه گذار باز می گرداند. ضمناً فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا نیازی به داشتن مدرک زبان ندارد و جالب است بدانید که تعهدی در قبال تاسیس بیزینس نیز نخواهد داشت.

در روش دیگر متقاضی سرمایه گذاری کانادا می تواند به جای 800 هزار دلار، 180 هزار دلار کانادا سرمایه گذاری کند و از مزایای این روش برخوردار گردد با این تفاوت که اگر متقاضی سرمایه گذاری کانادا استفاده از طرح 180 هزار دلاری را انتخاب کند باید در نظر داشته باشد که این مبلغ ثابت نیست و بر اساس تغییر نرخ بهره بانکی دچار تغییر می شود و نکته دیگر این که این پول غیر قابل بازگشت است.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

 شرایط سرمایه گذاری کانادا

 شرایط سرمایه گذاری در کانادا 2020

 شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

 مدارک لازم برای ویزای سرمایه گذاری کانادا

 شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

 شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

 مراحل سرمایه گذاری در کانادا

 استانداردهای سرمایه گذاری در کانادا

کمترین مبلغ برای سرمایه گذاری در کانادا

 فرصت های سرمایه گذاری در کانادا

 روش های سرمایه گذاری در کانادا

راه های سرمایه گذاری در کانادا

 انواع سرمایه گذاری در کانادا

 سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک

 سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت

 سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی

سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

 سرمایه گذاری 100 هزار دلاری در استان بریتیش کلمبیای کانادا

 سرمایه گذاری 200 هزار دلاری در استان بریتیش کلمبیای کانادا

 دیگر فرصت های سرمایه گذاری در کانادا و شرایط آنها در ایالت های مختلف

 سرمایه گذاری - برنامه استانی

 سرمایه گذاری کانادا - استان کبک

 سرمایه گذاری کانادا - استان بریتیش کلمبیا

 سرمایه گذاری کانادا - استنان ساسکاچوان

 سرمایه گذاری کانادا - استان های نوااسکوشیا و نیوبرانزویک

 سرمایه گذاری کانادا - استان منیتوبا

 سرمایه گذاری کانادا - استان اونتاریو

 برنامه های دولت کانادا برای سرمایه گذاری خارجی

سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه

 شرایط سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه

بهترین سرمایه گذاری در کانادا

 مزایای سرمایه گذاری در کانادا

 معایب سرمایه گذاری در کانادا

 شاخص های اقتصادی موثر در سرمایه گذاری کانادا

 اقدامات دولت کانادا برای افزایش یا محدود کردن) FDI سرمایه گذاری مستقیم خارجی)

 سوالات متداول سرمایه گذاری در کانادا

 

 

جهت مشاوره رایگان همه روزه حتی روزهای تعطیل با ما در تماس باشید     ۰۹۰۳۹۰۸۱۲۰۱

 

 

سرمایه گذاری کانادا

 

شرایط سرمایه گذاری کانادا

- داشتن حداقل 1 میلیون و 600 هزار دلار کانادا به عنوان دارایی خالص جهت سرمایه گذاری کانادا که می تواند شامل اموال منقول و غیر منقول شود و حداقل 6 ماه از تاریخ تملک آن گذشته باشد. هیچ اجباری برای انتقال تمام دارایی ها جهت سرمایه گذاری کانادا به این کشور وجود ندارد. جهت سرمایه گذاری کانادا در استان کبک بخشی از دارایی فرد سرمایه گذار می تواند به نام شخص دیگری مثل همسرش باشد.

- متقاضی سرمایه گذاری کانادا می تواند هر جای دیگری به غیر از استان کبک را به عنوان مقصد انتخاب کند. دلیل این مسئله آن است که دولت فدرال کبک برنامه سرمایه گذاری مخصوص به خود را به متقاضیان مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری ارائه می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب مربوط به مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک را مطالعه نمایید.

- داشتن تجربه مدیریتی جهت سرمایه گذاری کانادا به میزان حداقل دو سال در بازه 5 سال قبل از درخواست سرمایه گذاری کانادا که خود شامل دارا بودن سِمت مدیریت شرکت های تولیدی و خدماتی و یا ارائه میزان مالیات پرداخت شده و مدارک بیمه ای افراد تحت استخدام خود می شود. یا در حالتی دیگر فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا می تواند مدارکی ارائه دهد که نشانگر مدیریت وی بصورت تمام وقت با داشتن حداقل دو کارمند باشد.

- سن، میزان تحصیلات، میزان تجربه، قابلیت سازگاری و داشتن مهارت زبان همگی در تصمیم گیری برای سرمایه گذاری کانادا مورد توجه زیادی قرار خواهند گرفت. اما داشتن مدرک زبان انگلیسی و فرانسه جهت سرمایه گذاری کانادا الزامی نیست.
یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری کانادا اقدام در برنامه های استارت آپ است که اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده است. در این برنامه افراد متقاضی ویزای استارت آپ کانادا می بایست یک صندوق سرمایه را (که خود دولت کانادا آنها را تعیین می کند) به عنوان پشتیبان طرح استارت آپ خود برگزینند و باید حداقل از یکی از روش های سه گانه زیر جهت شروع پروسه اقدام کنند:
1. درصورتی که فرد سرمایه گذار از طریق صندوق سرمایه ونچر (Venture capital fund) اقدام به سرمایه گذاری کند، حداقل 200 هزار دلار کانادا را به این منظور باید تسلیم صندوق مورد نظر کند.
2. درصورتی که فرد سرمایه گذار از طریق گروه سرمایه گذاری انجل 
(Angel investor group) اقدام به سرمایه گذاری کند، حداقل 75 هزار دلار کانادا را به این منظور باید تسلیم صندوق مورد نظر کند.
3. درصورتی که طرح استارت آپ فرد متقاضی در یکی از مراکز رشد کسب و کار (Business Incubator) پذیرفته شود، وی نیازی به تسلیم هزینه نخواهد داشت و مرکز به پرورش و ارتقای طرح کمک خواهد کرد. نکته قابل توجه در این مورد آن است که طرح بیزینسی و استارت آپ افراد متقاضی حتماً می بایست مورد قبول واقع شود و ارزش آن به مرکز رشد جهت پرورش به اثبات برسد.

 

سرمایه گذاری در شینگن

 

شرایط سرمایه گذاری در کانادا 2020

از جمله مهم ترین شرایط سرمایه گذاری در کانادا در سال 2020 به ودیعه گذاشتن مبلغ 1.200.000 دلار کانادا معادل 6 میلیارد تومان به مدت 5 سال در این کشور است. به این مبلغ سودی تعلق نمی گیرد و پس از 5 سال به طور کامل بازگردانده می شود. شما می توانید به کمک بنگاه های مالی در کانادا این مبلغ را تهیه کرده و 350 هزار دلار کانادا به عنوان سود بانکی به این بنگاه ها پرداخت کنید.

 

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا بستگی به این دارد که شما از چه روش برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام می کنید. مثلا در برخی روش ها به مدرک زبان آیلتس 5، مدارک شغلی و مدرک تحصیلی نیاز دارید و در برخی دیگر خیر. همچنین در اکثر روش های سرمایه گذاری در کانادا باید تمکن مالی خود را توسط اسناد بانکی، مالی و ملکی به اثبات برسانید.

برای بررسی دقیق تر شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا با توجه به روش سرمایه گذاری با کارشناسان خیره موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر در تماس باشید.

 

مدارک لازم برای ویزای سرمایه گذاری کانادا

مدارک مورد نیاز برای ویزای سرمایه گذاری بسته به روش سرمایه گذاری متفاوت می باشد. اما مدارک زیر در تمام روش ها یکسان بوده و فقط مبلغ یا نوع آن در هر روش فرق دارد. شما می توانید برای اطلاع از مدارک هر روش سرمایه گذاری در کانادا با مشاورین ما در تماس باشید.

مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کانادا به شرح زیر می باشد:

  • گواهی تمکن مالی
  • اثبات دارایی های نقدی و غیر نقدی
  • مدارک شغلی مبنی بر داشتن 3 الی 5 سال سابقه کار مدیریتی
  • مدارک پزشکی
  • مدارک تحصیلی

 

شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در کانادا یکی از بهترین راه های دریافت اقامت دائم این کشور است. علاوه بر این همسر و فرزندان نیز می توانند به همراه متقاضی به کانادا مهاجرت کنند. از جمله روش های سرمایه گذاری که منجر به اقامت دائم کانادا می شود می توان به کارآفرینی، ثبت شرکت، سرمایه گذاری استانی، خرید بیزینس و خود اشتغالی اشاره کرد که بهترین روش در این میان روش سرمایه گذاری به مبلغ 220000 دلار کانادا در استان کبک می باشد. لازم به ذکر است که خرید ملک در کانادا جزو سرمایه گذاری در این کشور محسوب نشده و از این طریق به اقامت دائم کانادا نخواهید رسید.

 

 

شرایط اخذ تابعیت کانادا از طریق سرمایه گذاری

با سرمایه گذاری در کانادا از هر روشی که اقدام کنید، می توانید اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست آورید. تنها شرط برای اخذ تابعیت کانادا، حضور در این کشور در طول مدت سرمایه گذاری است که مدت آن 5 سال می باشد. توجه داشته باشید که روش های خرید ملک و خرید اوراق قرضه منجر به تابعیت کانادا نخواهند شد.

 

مراحل سرمایه گذاری در کانادا

اولین مرحله برای سرمایه گذاری در کانادا جمع آوری اطلاعات و تحقیقات در رابطه با بازار سرمایه و همچنین چگونگی راه اندازی یک کسب و کار و نحوه سرمایه گذاری در آن است. به این منظور می توانید از مشاوره رایگان موسسه حقوقی مهاجرتی آینده سازان مهر بهره مند شوید. پس از این مرحله و انتخاب روش سرمایه گذاری مناسب، مدارک مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کانادا را به اداره مهاجرت این کشور تحویل می دهید و برای اعلام نتیجه منتظر می مانید.

 

استانداردهای سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در هر کشوری نیاز به بررسی استانداردهای سرمایه گذاری در آن کشور دارد تا افراد با خیال راحت سرمایه گذاری خود را انجام داده و اطمینان داشته باشند که سرمایه آنها امن و محفوظ است. در رابطه با سرمایه گذاری در کانادا نیز باید به بررسی این استانداردها پرداخت. مهم ترین استانداردهای سرمایه گذاری در کانادا که باید به آن ها توجه ویژه ای داشت؛ نرخ ریسک مصادره اموال، کنترل فساد و کیفیت نظارتی در این کشور می باشد.

 

کمترین مبلغ برای سرمایه گذاری در کانادا

استان کبک در کانادا اخیرا اقدام به جذب سرمایه گذاران بین المللی با مبلغ 100 هزار دلار کانادا نموده است. روش سرمایه گذاری 100 هزار دلاری کانادا به راحتی موجب اخذ اقامت دائم این کشور و همچنین پاسپورت کانادایی می شود. در این روش شما باید یک برنامه تجاری قوی به دولت کانادا ارائه دهید که در صورت موافقت با آن اقامت موقت 2 ساله دریافت خواهید کرد. پس از ورود به کانادا 18 ماه فرصت دارید تا کسب و کار خود را راه اندازی کنید. مزیت این روش علاوه بر هزینه کم، این است که می توانید پس از دریافت اقامت و مهاجرت به کانادا، سرمایه گذاری خود را انجام دهید. همچنین پس از دریافت اقامت دائم کانادا اجباری برای ادامه فعالیت این کسب و کار ندارید.

 

فرصت های سرمایه گذاری در کانادا

در این بخش قصد داریم تمام فرصت های سرمایه گذاری و اخذ اقامت در این کشور را برشمریم. فرصت های سرمایه گذاری در کانادا موارد زیر را شمال می شوند که در بخش های بعد به توضیح آنها پرداخته ایم:

  • ثبت شرکت در کانادا
  • کارآفرینی در کانادا
  • خوداشتغالی در کانادا
  • سرمایه گذاری در استان های کانادا
  • ویزای استارت آپ کانادا

 

روش های سرمایه گذاری در کانادا

از جمله روش های سرمایه گذاری در کانادا موارد زیر هستند:

  • سرمایه گذاری در ایالت کبک: این روش به دو صورت سرمایه 2 میلیون دلاری کانادا و قابل بازگشت و یا سرمایه 350 هزار دلاری کانادا و غیر قابل بازگشت امکانپذیر می باشد.
  • سرمایه گذاری از طریق کارآفرینی: حداقل هزینه لازم برای سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی 100 هزار دلار کاناداست. در این روش متقاضی باید توانایی راه اندازی یک بیزینس جدید و یا خرید یک بیزینس فعال را داشته باشد و حداقل برای 2 شهروند کانادایی ایجاد اشتغال کند.
  • سرمایه گذاری از طریق استارت آپ: ویزای استارت آپ کانادا به این صورت است که شما نمی توانید مستقیما در این کشور سرمایه گذاری کنید، بلکه از طریق ارائه یک ایده و طرح جدید به سازمان هایی که از طرف اداره مهاجرت کانادا اعلام شده اند، از طرح شما حمایت و روی آن سرمایه گذاری می شود. هزینه این روش سرمایه گذاری در کانادا حدودا 30 هزار دلار کاناداست.
  • سرمایه گذاری از طریق خوداشتغالی: خوداشتغالی در کانادا برای متقاضیانی که سابقه فعالیت در امور فرهنگی، هنری و ورزشی دارند، امکانپذیر است و باید در این زمینه ها کسب و کار ایجاد کنند.

 

راه های سرمایه گذاری در کانادا

برای سرمایه گذاری در کانادا راه های مختلفی وجود دارد که در بخش های قبل به انها اشاره کردیم. در این بخش قصد داریم راه های سرمایه گذاری در کانادا که شما را به اقامت دائم این کشور می رساند را برشمریم. به طور کلی از طریق راه های زیر می توانید اقامت دائم کانادا را کسب نمایید:

  • سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت
  • سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی
  • سرمایه گذاری در استان کبک
  • سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا
  • سرمایه گذاری در استان ساسکاچوان
  • سرمایه گذاری در استان های نوواسکوشیا و نیوبرانزویک
  • سرمایه گذاری در استان منیتوبا
  • سرمایه گذاری در استان اونتاریو
  • سرمایه گذاری در کانادا از طریق استارت آپ
  • سرمایه گذاری در کانادا از طریق خوداشتغالی
  • سرمایه گذاری 100 هزار دلاری در استان بریتیش کلمبیا
  • سرمایه گذاری 200 هزار دلاری در استان بریتیش کلمبیا

 

انواع سرمایه گذاری در کانادا

روش ها و انوع مختلفی از سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که شما می توانید از طریق آن اقامت این کشور را به دست آورید. انواع سرمایه گذاری در کانادا را می توان به صورت زیر نام برد:

  • خرید ملک
  • ثبت شرکت
  • کارآفرینی
  • خرید اوراق قرضه دولتی
  • برنامه استانی

در ادامه به توضیح هر کدام از انواع سرمایه گذاری در کانادا خواهیم پرداخت.

 

سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک

تعدادی از کشورها هستند که از طریق خرید ملک می توانید به اقامت دائم برسید، اما در کشور کانادا این امکان وجود ندارد و شما نمی توانید از طریق خرید ملک اقامت دائم کانادا را اخذ نمایید. اما روش های دیگری از جمله سرمایه گذاری استانی، کارآفرینی، خوداشتغالی و ... وجود دارد که به راحتی منجر به اقامت دائم کانادا خواهد شد که پیشنهاد می کنیم از این روش ها جهت مهاجرت به این کشور اقدام نمایید.

 

سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت

شرایط سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت بستگی به این دارد که شما قصد دارید شرکت خود را در کدام ایالت این این کشور ثبت کنید چرا که هر ایالت قوانین مخصوص به خود را برای ثبت شرکت دارد. اما به طور کلی ارائه یک بیرینس پلن یا طرح تجاری قوی که دولت این کشور را به ایجاد سود و منعت این طرح برای کشور کانادا قانع سازد، الزامی است. مبلغ مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کانادا از طریق ثبت شرکت نیز پس از ارائه این طرح مشخص می شود که حداقل 100 هزار دلار کاناداست. انواع شرکت جهت ثبت در این کشور شرکت با مسئولیت محدود، شرکت تعاونی، شرکت مالکیت شخصی و شرکت مشارکتی می باشد.

 

سرمایه گذاری در کانادا از طریق کارآفرینی

کارآفرینی در کانادا نیز همانند ثبت شرکت در این کشور نیاز به یک طرح تجاری قدرتمند دارد و از طریق ثبت شرکت انجام می شود. دو طرح کارآفرینی در کانادا وجود دارد که به طرح سرمایه گذاری 100 هزار دلاری کانادا و سرمایه گذاری 200 هزار دلاری کانادا معروف است. در طرح اول متقاضی باید 300000 و در طرح دوم 600000 دلار کانادا سرمایه و منابع مالی داشته باشد. داشتن تحصیلات آکادمیک و سابقه مدیریتی نیز از دیگر شرایط کارآفرینی در کاناداست.

 

سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی

در سال های قبل سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید اوراق قرضه دولتی نیز امکانپذیر بود اما از سال 2017 دولت کانادا این روش را برای کشورهای دیگر محدود کرده است. به این منظور یک بار در سال اوراق قرضه دولتی جهت خرید اعلام میشد که مبلغ آن بین 100 تا 300 هزار دلار کانادا بود. با توجه به اینکه دیگر از روش خرید اوراق قرضه دولتی نمی توان به سرمایه گذاری و اقامت کانادا رسید، پیشنهاد می کنیم از روش های دیگر سرمایه گذاری در این کشور که در همین مطلب توضیح داده شده است، بهره مند شوید.

 

سرمایه گذاری 100 هزار دلاری در استان بریتیش کلمبیای کانادا

از شرایط این سرمایه گذاری که به سرمایه گذاری 100 هزار دلاری کانادا معروف است، ارائه یک برنامه تجاری است که برای اقتصاد این کشور سودآور باشد. پس از تایید این برنامه، اقامت موقت 2 ساله به متقاضی اعطا می شود که به مدت 18 ماه از تاریخ اخذ این اقامت فرصت دارد تا کسب و کار خود را راه اندازی کند. متقاضی پس از 2 سال از راه اندازی کسب و کار خود در کانادا می تواند اقامت دائم این کشور را درخواست نماید.

از دیگر شرایط مهم این سرمایه گذاری موارد زیر هستند:

  • کارآفرینی به مبلغ 100 هزار دلار کانادا
  • گواهی تمکن مالی در کشور خود به میزان 300 هزار دلار کانادا
  • 3 سال سابقه کار و یا 4 سال سابقه مدیریت بیزینس
  •  داشتن 51 درصد از مالکیت بیزینس
  • ایجاد اشتغال برای حداقل یک فرد کانادایی
  • داشتن مدرک زبان CLB4

 

سرمایه گذاری 200 هزار دلاری در استان بریتیش کلمبیای کانادا

این برنامه سرمایه گذاری در کانادا نیز همانند برنامه 100 هزار دلاری است با این تفاوت که برای این سرمایه گذاری به 200 هزار دلار کانادا نیاز دارید. از مزیت های سرمایه گذاری 200 هزار دلاری کانادا این است که برخلاف سرمایه گذاری 100 هزار دلاری کانادا که باید در شهرهایی با جمعیت کمتر از 75000 نفر انجام شود، برای سرمایه گذاری 200 هزار دلاری کانادا می توان در شهرهای بزرگ تر مانند ونکور نیز اقدام نمود.

 

دیگر فرصت های سرمایه گذاری در کانادا و شرایط آنها در ایالت های مختلف

از فرصت های دیگر سرمایه گذاری در کانادا می توان به سرمایه گذاری در استان ها و ایالت های این کشور مانند کبک، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، نوااسکوشیا، نیوبرانزویک، منیتوبا و اونتاریو اشاره کرد که در بخش بعد به توضیح شرایط سرمایه گذاری در هر یک از این ایالت ها خواهیم پرداخت.

 

سرمایه گذاری کانادا – برنامه استانی

این روش مهاجرت به کانادا به متقاضیان این امکان را می دهد که در برنامه هایی غیر از برنامه های فدرال دولتی  در برنامه های استانی شرکت کنند. هر استان بصورت سالانه لیستی از تعدادی از مشاغل و شرایط برای پذیرش تعداد محدودی مهاجر تعیین می کند که نسبت به روش های دیگر مهاجرت به کانادا گاهاً راحت تر و سریعتر انجام می شود. در ادامه با برخی از روش های استانی جهت سرمایه گذاری کانادا آشنا می شویم.

 

سرمایه گذاری کانادا

 

سرمایه گذاری کانادا - استان کبک

استان کبک با جمعیتی در حدود 8.5 میلیون نفر در شرق کانادا واقع شده است. مرکز این استان شهر کبک و شهر مهم دیگر این استان، مونترال می باشد. جمعیت این استان غالبا به زبان فرانسوی صحبت می کنند. روش سرمایه گذاری استان کبک که یکی از آسان ترین و مطمئن ترین روش های مهاجرت به کانادا می باشد همه ساله پذیرای تعداد زیادی مهاجر از سراسر دنیا به کانادا است. در این روش فرد متقاضی مهاجرت استانی کبک به همراه خانواده اقامت دائم کانادا را دریافت می کند و در هر نقطه از کانادا که بخواهد می تواند زندگی کند. این برنامه به افراد مشغول در حرفه هایی مانند پزشکی، جراحی و داروسازی؛ وکلای دادگستری؛ مالکان هتل ها و شرکت های معتبر و مدیران ارشد شرکت های دولتی و خصوصی و چند حرفه دیگر توصیه می شود.

مزایای سرمایه گذاری در استان کبک:

1. اخذ اقامت دائم کانادا برای خود فرد و خانواده وی

2. سرمایه گذاری بدون ریسک

3. داشتن مدرک زبان فرانسه (متوسط رو به پیشرفته) مزیت بسیار بزرگی محسوب می شود.

4. این برنامه نسبت به برنامه های دیگر زمان بسیار کمتری می برد و تقریبا بدون فوت وقت انجام می پذیرد.

میزان سرمایه خالص فرد: 2 میلیون دلار کانادا

5. فرد سرمایه گذار الزامی به راه اندازی شغل یا کارآفرینی در کبک ندارد.

میزان سرمایه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری کانادا: 1 میلیون و 200 هزار دلار کانادا

در این روش جهت سرمایه گذاری کانادا می بایست یک بانک معتبر کانادایی بین فرد سرمایه گذار و دولت کانادا به عنوان واسطه عمل نماید. همچنین فرد متقاضی سرمایه گذاری کبک می بایست سوابق مدیریتی خود را نیز نشان دهد. در همین راستا وی باید در بازه 5 سال قبل از اقدام حداقل به مدت دو سال به صورت فعال در سمت مدیر یا مدیریت ارشد در زمینه های کشاورزی، تجارت و صنعت مشغول به فعالیت بوده باشد. افراد پس از اخذ اقامت از حقوق شهروندی مانند بیمه و تحصیل رایگان بهره مند خواهند شد.

* بدون نیاز به داشتن مدرک زبان.
* در این برنامه سن افراد ملاک عمل قرار نمی گیرد و افراد بالای 18 سال می توانند در این برنامه اقدام کنند. اما به این نکته باید توجه داشت که سنین پس از 35 سال و تا سقف 47 سال از امتیازات لازم برای احراز شرایط می کاهد.
* افراد در این برنامه نیازی به ارائه مدرک تحصیلات عالیه ندارند؛ هر چند داشتن حداقل یک مدرک تحصیلی و ارائه آن در فرم های مربوطه و پیوست مدارک آن تاثیر مثبت خود را در روند پرونده نشان خواهد داد.

 

سرمایه گذاری کانادا - استان بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کلمبیا غربی ترین استان کاناداست که لز جنوب با ایالات متحده آمریکا نیز دارای مرز مشترک است. این استان در حاشیه اقیانوس آرام قرار داشته و به داشتن آب و هوای عموماً سرد و برفی مشهور است. حدود 5 میلیون نفر در این استان زندگی می کنند. بزرگترین شهر این استان شهر ونکوور و مرکز آن شهر ویکتوریا می باشد. شرایط سرمایه گذاری کانادا در استان بریتیش کلمبیا را با هم مرور می کنیم.

میزان سرمایه خالص فرد: 400 هزار تا 800 هزار دلار کانادا

میزان سرمایه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری: 200 هزار تا 500 هزار دلار کانادا جهت خرید یک بیزینس فعال در  ونکوور یا شهرهای اطراف آن.

نکته: مزیت سرمایه گذاری کانادا در این استان این است که بریتیش کلمبیا تنها استانی است که در همان ابتدای شروع پروسه به افراد مجوز کار اعطا می کند.

الزامات سرمایه گذاری کانادا در استان بریتیش کلمبیا:

* داشتن مدرک زبان (مدرک آیلتس با حداقل نمره 5)

* داشتن بیزینس پلن

* داشتن مدارک تحصیلات تکمیلی

* ایجاد اشتغال برای حداقل سه نفر کانادایی

* فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا در این استان باید حتما بصورت دائم در محل سرمایه گذاری حضور داشته باشد.

 

مهاجرت به کانادا

 

سرمایه گذاری کانادا - استان ساسکاچوان

حداقل میزان سرمایه خالص فرد: 500 هزار دلار کانادا

حداقل میزان سرمایه مورد نیاز جهت سرمایه گذاری: 300 هزار دلار کانادا جهت خرید یک بیزینس فعال در 

در این شهرهای ساسکتون و رجینا، و 200 هزار دلار کانادا جهت راه اندازی بیزینس در مناطق دیگر.

نکته: در صورتی که میزان مبلغ سرمایه گذاری کانادا بیشتر از یک میلیون دلار کانادا باشد، مالکیت کل آن در اختیار خود فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا خواهد بود. در غیر این صورت یعنی در صورت سرمایه گذاری کمتر از یک میلیون دلار کانادا حداقل یک سوم از مالکیت بیزینس باید به دولت فدرال کانادا واگذار گردد.

روش اول سرمایه گذاری کانادا در این استان: سرمایه گذاری در رشته کشاورزی.

میزان سرمایه خالص: حداقل 500 هزار دلار کانادا که لازم نیست کل آن در کانادا موجود باشد.

میزان سرمایه مورد نیاز جهت شروع برنامه: 75 هزار دلار کانادا.

روش دوم سرمایه گذاری کانادا در این استان: سرمایه گذاری در رشته های غیر کشاورزی

میزان سرمایه خالص: حداقل 500 هزار دلار کانادا که لازم نیست کل آن در کانادا موجود باشد.

میزان سرمایه مورد نیاز جهت شروع برنامه: 300 هزار دلار کانادا و طبق بیزینس پلن برنامه مهاجرت استانی.

الزامات سرمایه گذاری کانادا در استان ساسکاچوآن:

* اعلام علاقه مندی از طریق فرم EOI

* داشتن حداقل 3 سال سابقه مدیریتی در بازه زمانی 5 سال قبل از اقدام

* در هر دو روش فرد متقاضی باید مدرک زبان آیلتس حداقل با نمره 5 ارائه کند.

* در همه روش ها فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید به صورت دائم در محل سرمایه گذاری حضور داشته باشد.

* ایجاد اشتغال برای حداقل 3 نفر کانادایی یا افراد مقیم دائم این کشور

 

سرمایه گذاری کانادا - استان های نوااسکوشیا و نیوبرانزویک

میزان سرمایه خالص: حداقل 600 هزار دلار کانادا (بصورت ملک یا پول نقد) که لازم نیست کل آن در کانادا موجود باشد و حداقل 300 هزار دلار آن باید قابلیت تبدیل به نقد را داشته باشد.

حداقل میزان مورد نیاز جهت سرمایه گذاری کانادا: 250 هزار دلار کانادا.

شرط اقدام برای اخذ اقامت کانادا در روش سرمایه گذاری کانادا آن است که فرد باید ویزای کار دریافت کرده و تعهداتی که دولت بر عهده وی قرار میدهد را به نحو احسنت انجام دهد.

الزامات سرمایه گذاری کانادا در استان های نوااسکوشیا و  نیوبرانزویک

* در هر دو استان فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید مدرک زبان آیلتس حداقل با نمره 5 ارائه کند.

* فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید بین 22 تا 55 سال سن داشته باشد.

* در هر دو استان فرد باید به صورت دائم در محل سرمایه گذاری حضور داشته باشد.


سرمایه گذاری کانادا - استان منیتوبا

میزان سرمایه خالص: حداقل 500 هزار دلار کانادا (بصورت ملک یا پول نقد) که لازم نیست کل آن در کانادا موجود باشد.

میزان سرمایه مورد نیاز جهت شروع برنامه سرمایه گذاری کانادا: 250 هزار دلار کانادا در شهر وینیپگ و یا 150 هزار دلار کانادا در شهرهای دیگر این استان.

شرط اقدام برای اخذ اقامت کانادا در روش سرمایه گذاری کانادا در این استان آن است که فرد باید ویزای کار دریافت کرده و تعهداتی که دولت بر عهده وی قرار می دهد را به نحو احسنت انجام دهد.

الزامات سرمایه گذاری کانادا در استان منیتوبا:

* در این روش فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید مدرک زبان آیلتس حداقل با نمره 5 ارائه کند.

* در این روش فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید به صورت دائم در محل سرمایه گذاری حضور داشته باشد.

 

کار در کانادا

 

سرمایه گذاری کانادا - استان اونتاریو

میزان سرمایه خالص: حداقل 800 هزار دلار کانادا

حداقل میزان مورد نیاز جهت سرمایه گذاری: 500 هزار دلار کانادا.

نکته: در این روش سرمایه گذاری کانادا ابتدا یک ویزای کار دو ساله به فرد داده می شود که در مهلت آن فرد می تواند بیزینس خود را راه اندازی کند و به سوددهی برساند. متقاضی سرمایه گذاری کانادا در طول این مدت به مدت حداقل 9 ماه باید بصورت مداوم در استان حضور داشته باشد.

الزامات سرمایه گذاری کانادا در استان اونتاریو:

* اعلام علاقه مندی از طریق فرم EOI

* داشتن حداقل 3 سال سابقه مدیریتی در بازه زمانی 5 سال قبل از اقدام

* فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید مدرک زبان آیلتس حداقل با نمره 5 ارائه کند.

* در همه روش ها فرد متقاضی سرمایه گذاری کانادا باید به صورت دائم در محل سرمایه گذاری حضور داشته باشد.

* ایجاد اشتغال برای حداقل 2 نفر کانادایی یا افراد مقیم دائم این کشور

* متقاضی سرمایه گذاری کانادا طی 12 ماه قبل از درخواست باید از این استان بازدید داشته باشد.

 

برنامه های دولت کانادا برای سرمایه گذاری خارجی

دولت کانادا برنامه های مختلفی را برای جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم کرده است اما در این میان تعدادی از آنها جزو پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری هستند. این برنامه ها عبارتند از:

  • سرمایه گذاری در استان کبک
  • سرمایه گذاری در استان منیتوبا
  • سرمایه گذاری در استان ساسکاچوان
  • سرمایه گذاری در استان نیوبرانزوییک
  • سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا
  • سرمایه گذاری در استان پرینس ادوارد

 

سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه

جهت سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه می توانید از روش سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا استفاده کنید. سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیای کانادا با 100 هزار دلار کانادا امکانپذیر بوده و موجب اخذ اقامت دائم این کشور نیز می شود. لازمه ی این روش سرمایه گذاری ارائه و تایید یک بیزینس پلن قدرتمند است که افزایش سود در کشور کانادا را به دنبال داشته باشد.

 

 

شرایط سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه

همانطور که گفتیم برای سرمایه گذاری در کانادا با کمترین هزینه باید یک طرح تجاری به دولت این کشور ارائه دهید. پس از موافقت با این طرح اقامت دو سااله کانادا را دریافت کرده و میتوانید به این کشور رفته و حداکثر ظرف مدت 18 ماه کسب و کار خود را راه اندازی کنید. در صورت موفقیت در کسب و کارتان پس از دو سال نیز اقامت دائم این کشور را به دست خواهید آورد.

از دیگر شرایط سرمایه گذاری 100 هزار دلاری کانادا موارد زیر می باشند:

  • سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیا باشد
  • داشتن حداقل سرمایه 100 هزار دلار کانادا
  • داشتن دارایی نقدی یا غیر نقدی به مبلغ 300 هزار دلار کانادا
  • داشتن 3 سال سابقه کار مدیریت کسب و کار در 5 سال گذشته
  • داشتن مدرک تحصیلی دیپلم
  • داشتن مدرک زبان CLB4
  • استخدام یک فرد کانادایی در بیزینس

 

بهترین سرمایه گذاری در کانادا

بهترین روش سرمایه گذاری در کانادا با توجه به موقعیت و میزان سرمایه هر فرد متفاوت است. اما اگر سرمایه کمی در اختیار دارید، بهترین سرمایه گذاری کانادا، سرمایه گذاری در استان بریتیش کلمبیاست که فقط به 100 هزار دلار کانادا سرمایه نیاز دارد. متقاضیان این روش سرمایه گذاری در کانادا به دو گروه تقسیم می شوند:

  1. حرفه استراتژیک که شامل متخصصین مورد نیاز استان بریتیش کلمبیا می شود.
  2. گروه تجاری که مدیران و سرمایه گذارارن خارجی هستند.

 

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

سرمایه گذاری در کانادا مزیت های زیادی دارد که بسیاری از افراد را در سراسر جهان به سمت خود می کشاند. از جمله مهم ترین مزایای سرمایه گذاری در کانادا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت بالای سرمایه گذاری
  • اخذ اقامت دائم کانادا
  • نرخ مالیات های پایین در کانادا
  • حفظ ارزش سرمایه
  • فرصت های سودآوری

 

معایب سرمایه گذاری کانادا

سرمایه گذاری در کانادا علاوه بر مزایایی که در بخش قبل برشمردیم، دارای معایبی نیز می باشد. البته این معایب در مقایسه با مزایای آن بسیار ناچیز است و شما را از سرمایه گذاری در این کشور پشیمان نخواهد کرد. معایب سرمایه گذاری در کانادا به صورت زیر می باشد:

  • سیستم مالیاتی پیچیده که در هر ایالت متفاوت می باشد.
  • آب و هوای کانادا که بسیار سرد و کوهستانی است.
  • مسافت زیاد کانادا با ایران که رفت و آمد را مشکل می کند.

 

شاخص های اقتصادی موثر در سرمایه گذاری کانادا

بدون شک شاخص های اقتصادی بسیاری هستند که ممکن است در سرمایه گذاری تاثیرگذار باشند. جهت سرمایه گذاری در کانادا نیز نقش شاخص های اقتصادی بسیار پر اهمیت است و حتما باید بررسی شود. شاخص های اقتصادی تاثیرگذار در سرمایه گذاری کانادا موارد زیر هستند:

  • نرخ مالیات
  • نرخ تورم
  • نرخ بیکاری
  • نرخ تولید ناخالص داخلی
  • رشد اقتصادی
  • رشد سرمایه گذاری

 

اقدامات دولت کانادا برای افزایش یا محدود کردن) FDI سرمایه گذاری مستقیم خارجی)

سرمایه گذاری مستقیم خارجی به معنای خرید شرکت های کانادایی توسط سرمایه گذاران خارجی است. در سال های اخیر، اصلاحاتی در قوانین سرمایه گذاری کانادا ایجاد شد که در آینده تغییراتی در نحوه ارزیابی ارزش شرکت های کانادایی و در نتیجه خرید آن ها توسط سرمایه گذاران خارجی رخ خواهد داد.

 

سوالات متداول سرمایه گذاری در کانادا

آیا سرمایه گذاری در کانادا منجر به اقامت دائم این کشور می شود؟

بله. پس از گذشت 2 سال از سرمایه گذاری و حضور در کانادا می توانید اقامت دائم این کشور را کسب کنید.

روش های سرمایه گذاری در کانادا کدام اند؟

سرمایه گذاری در کانادا از طریق روش های ثبت شرکت، کارآفرینی، خوداشتغالی و برنامه استانی امکانپذیر است.

هزینه سرمایه گذاری در کانادا چقدر است؟

برای سرمایه گذاری در کانادا باید حداقل 100 هزار دلار کانادا سرمایه داشته باشید. برای برنامه های استانی این مبلغ حداقل 300 هزار دلار کاناداست.

آیا امکان سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک وجود دارد؟

خیر

اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا چگونه است؟

جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا باید سه شرط تمکن مالی، دو سال سابقه مدیریت و سرمایه گذاری یا خرید بیزینس در یکی از کسب و کارهای خدماتی یا تولیدی در کانادا را داشته باشید.

آیا امکان اخذ ویزای همراه در سرمایه گذاری کانادا وجود دارد؟

بله. از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا همسر و فرزندان زیر 21 سال متقاضی نیز می توانند همراه وی به کانادا مهاجرت کنند.

اخذ ویزای سرمایه گذاری کانادا چقدر طول می کشد؟

دریافت ویزای سرمایه گذاری در کانادا بین 1 تا 2 سال زمان نیاز دارد.

بهترین روش سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

ثبت شرکت و برنامه سرمایه گذاری استانی از بهترین روش های سرمایه گذاری کاناداست.

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای سرمایه گذاری در کانادا چیست؟

در برخی از روش های سرمایه گذاری در کانادا نیازی به به ارائه مدرک تحصیلی نیست و در برخی از روش ها مدرک تحصیلی دیپلم، فوق دیپلم و کارشناسی مورد نیاز است.

آیا ارائه مدرک زبان برای سرمایه گذاری در کانادا الزامی است؟

ارائه مدرک زبان نیز در برخی از روش های سرمایه گذاری کانادا الزامی بوده و در برخی دیگر نیازی به مدرک زبان نیست.

 

 

 

البته لازم به ذکر است که روش های سرمایه گذاری کانادا نیاز به برنامه ریزی دقیق و انجام مشاوره های منظم و مداوم در طول پروسه پرونده تا حصول نتیجه دارد. در همین راستا، مشاورین مجرب موسسه مهاجرتی آینده سازان مهر و آینده سازان ایرانیان همواره پشتیبان شما جهت سرمایه گذاری کانادا خواهند بود.

 

 

سفارت کانادا در ایران:

آدرس : تهران ، خیابان استاد مطهری ، خیابان شهید سرافراز ، پلاک 57

تلفن : 81520000-021

فکس : 88757054-021

 

 

پرطرفدارترین خدمات موسسه حقوقی آینده سازان مهر را ببینید :

تحصیل در ترکیه

تحصیل در کانادا

تحصیل در آلمان

کار در آلمان

کار در کانادا

سرمایه گذاری در شینگن

تحصیل در شینگن

مهاجرت به کانادا

مهاجرت به آلمان

دفتر مهاجرتی شیراز

 

 

ابر کلمات کلیدی :

سرمایه گذاری در کانادا , سرمایه گذاری در کانادا 2020 ، سرمایه گذاری کانادا 2020 , سرمایه گذاری کانادا 2020 , سرمایه گذاری کانادا اقامت  ، سرمایه گذاری کانادا 2020 , سرمایه گذاری کانادا مهاجرت , سرمایه گذاری در کانادا 2020 , سرمایه گذاری در کانادا 2020 , سرمایه گذاری در کانادا 2020  ,  ویزای سرمایه گذاری کانادا 2020 , انواع سرمایه گذاری در کانادا , ویزای سرمایه گذاری کانادا 2020 , سرمایه گذاری در کانادا 2020 , کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا , اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری 2020 , فرصتهای سرمایه گذاری در کانادا ، مزایای سرمایه گذاری در کانادا ، سرمایه گذاری در بورس کانادا ، بهترین سرمایه گذاری در کانادا

 

تاریخ به روزرسانی 1402/2/25

 

لطفا سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید
نام و نام خانوادگی
تلفن تماس
نظر
مطالب مرتبط