مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

فیزیوتراپی و توانبخشی در شیراز

فیزیوتراپی و توانبخشی در شیراز

 

 

فیزیوتراپی و توانبخشی شاخه و زیر مجموعه ای از پزشکی است که بر درمان بیماری ها و اختلالات ماهیچه ای و حرکتی و معلولیت ها تمرکز دارد. فیزیوتراپی و توانبخشی با به کار بردن اقداماتی از قبیل تجهیزات مکانیکی، تمرین های ورزشی، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق، الکتریسیته و ... سعی در ارتقاء توانایی های حرکتی و بهبود کیفیت زندگی دارد.

در مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی فیزیوتراپی و توانبخشی نواحی متععدی از بدن که آسیب دیده است مانند مگنت تراپی، درمان فیزیولوژیک، درمان دیسک، فیزیوتراپی کمر و گردن و ... انجام می گیرد. فیزیوتراپی و توانبخشی کاربرد های فراوانی دارد. ازجمله مشکلات دیگری که فیزیوتراپی و توانبخشی قادر به درمان آن است می توان به فشردگی ریشه های عصبی، خشکی و سفتی مفاصل، درد مکانیکی مفاصل، محدودیت حرکت یا بد شکلی،  خرابی دیسک های بین مهره ای، کشیدن عضلات و عدم تعادل عضلانی، کشیدگی عضلات، آسیب تاندون ها، رگ به رگ شدن رباط ها، اسپاسم، سفتی و گرفتگی عضلات، وجود ورم و التهاب در بدن و ... اشاره کرد. همچنین فیزیوتراپی و توانبخشی دردهای موضعی را از طریق تحریک آزاد شدن اندروفین و انتقال پیام متوقف شدن درد به مغز تسکین می بخشد، جریان خون را به منظور سریع تر شدن روند بهبود افزایش می دهد و عضلات را برای غلبه بر درد و مصدومیت و بهبود آسیب دیدگی تحریک می کند.

در مورد انواع درمان های فیزیوتراپی و توانبخشی نیز می توان مواردی از جمله گرما درمانی، سرما درمانی یا کرایوتراپی، تحریک الکتریکی، روش TENS، ورزش های اصلاح دامنه حرکتی، ورزش های تقویتی، تکنینک های دستی فیزیوتراپی، تیپینگ، تحریک های مکانیکی، کاردرمانی، فیزیوتراپی در بیماری های اعصاب، فیزیزتراپی در عمل جراحی و ... را نام برد.

برای مشاهده ی  اسامی مراکز فیزیوتراپی و توانبخشی در شیراز به وبسایت http://iranberands.ir مراجعه نمایید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.