مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

فرش ماشینی در شیراز

فرش ماشینی در شیراز

 

فرش در سراسر جهان به عنوان یک نماد و محصول با ارزش و زیبا در کشور ایران شناخته شده است. اغراق نیست اگر بگوییم تمام مردم جهان بر زیبایی و منحصر به فرد بودن فرش ایرانی اتفاق نظر دارند و بهترین و زیباترین فرش ها را متعلق به ایران می دانند. تولید فرش دستبافت در ایران قدمت دور و درازی دارد و به هزاره ی دوم پیش از میلاد می رسد؛ ولی فرش ماشینی در ایران حدود چهل سال است که تولید می گردد.

فرش ها به دو نوع دستباف و ماشینی تقسیم بندی می شوند. فرش ماشینی همان طور که از نامش پیداست توسط ماشین آلات صنعتی بافته می شود. مزایای فرش ماشینی نسبت به فرش دستباف را می توان در ارزان بودن مواد اولیه ی فرش ماشینی، بالا بودن سرعت تولید فرش ماشینی، طرح های متنوع فرش ماشینی، آسان بودن تولید فرش ماشینی و ... خلاصه کرد.

اصلی ترین تفاوت فرش ماشینی با فرش دستباف در نوع الیاف به کار رفته در بافت فرش است. فرش های ماشینی جنس های متنوعی دارند که آکریلیک، پشمی، پلی استر و پلی پروپلین از آن جمله است. فرش ها بر اساس شانه نیز به 350، 440، 500، 700، 1000، 1200، 1500 شانه تقسیم می شوند. تراکم فرش ها نیز بر اساس نوع ماشین و شانه می تواند بین 700 تا 4500 باشد.

محبوب ترین فرش های ماشینی در ایران متعلق به شهرهای کاشان، مشهد، یزد، آران و بیدگل، دلیجان، تبریز، اصفهان، تهران و ماکو می باشد. البته کارخانجات تولید فرش ماشینی در همه جای ایران وجود دارد ولی در شهرهای نام برده شده از تعدد و تنوع بیشتری برخوردار است.

برای مشاهده لیست فرش فروشی های شیراز به وبسایت http://www.iranberands.ir مراجعه نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.