مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

مرکز تخصصی طراحی سایت

طراحی انواع وب سایت های شرکتی / فروشگاهی / شخصی / پزشکی / تبلیغاتی / املاک و ...

نشاء بادرنجبویه

نشاء بادرنجبویه

 

نشاء بادرنجبویه برای کاشت و پرورش گزینه بسیار مناسبی است؛ زیرا بسیار سریع رشد می کند. در این مقاله به بیان ویژگی های نشاء بادرنجبویه می پردازیم.

 

قلمه ریشه دار بادرنجبویه

 

مشخصات نشاء بادرنجبویه

نشاء بادرنجبویه گیاهی علفی و چند ساله با برگ های پهن تخم مرغی شکل به رنگ سبز و گل های سفید رنگ و از خانواده نعنا است. بخش مهم و قابل استفاده ی نشاء بادرنجبویه برگ و سرشاخه های گلدار آن است و عطر تندی دارد. آبیاری نشاء بادرنجبویه به روش فارو یا قطره ای انجام می شود. نشاء بادرنجبویه در صنعت های غذا، دارو و بهداشت مورد استفاده قرار می گیرد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

 

تکثیر نشاء بادرنجبویه

نشاء بادرنجبویه از طریق کاشت بذر، قلمه علفی و تقسیم بوته تکثیر می شود. مقدار بذر مورد نیاز در هر هکتار 500 گرم و یا 60 تا 65 هزار قطعه نشاء بادرنجبویه است. روش کاشت نشاء بادرنجبویه به صورت کاشت در خزانه و انتقال به زمین اصلی و با فاصله 30 تا 40 سانتی متر می باشد. بافت خاک مناسب برای کاشت نشاء بادرنجبویه لومی با زهکشی مناسب است. عملکرد نشاء بادرنجبویه در هر هکتار 3 تا 3.5 تن سرشاخه خشک است و زمان برداشت آن نیز اواخر بهار تا اوایل پاییز و قبل از زمان گلدهی گیاه می باشد.

 

خواص غذایی نشاء بادرنجبویه

نشاء بادرنجبویه به دلیل عطر تندی که دارد در صنعت غذایی به عنوان طعم دهنده چای استفاده می شود. همچنین از گیاه پرورش یافته از نشاء بادرنجبویه در تولید روغن معطر که خاصیت ضد باکتریایی نیز دارد، استفاده می کنند. همچنین از برگ نشاء بادرنجبویه می توان برای طعم دار کردن غذاها و حتی گوشت بهره برد.

 

خواص دارویی نشاء بادرنجبویه

گیاه رشد کرده از نشاء بادرنجبویه خواص درمانی فوق العاده ای به خصوص در طب سنتی دارد. از خواص دارویی نشاء بادرنجبویه می توان به محافظ قلب و کبد، ضد باکتری، آنتی اکسیدان، تنظیم تیروئید، ضد استرس، درمان یبوست و خواص بسیار دیگری اشاره کرد.

 

برای سفارش و مشاوره رایگان جهت نشاء بادرنجبویه می توانید با شماره های 09178347062 یا 09303109621 تماس حاصل نمایید.

 

 

ابر کلمات کلیدی :

شرکت پارس اکسیر فارس , گیاهان دارویی , بذر , نهال , تولید قلمه , تولید و تکثیر گیاهان داروییشیراز , تولید کننده , فروش نشاء , فروش نشاء شیراز , فروش نشاء فارس , فروش نشاء در شیراز , فروش نشاء در فارس  , فروش نشاء بادرنجبویه , قلمه بادرنجبویه , نشاء بادرنجبویه , نشا بادرنجبویه , بذر بادرنجبویه , گیاه بادرنجبویه , نهال بادرنجبویه , فروش قلمه بادرنجبویه در شیراز , مشاوره کشت و کار گیاهان دارویی , کشت گیاهان دارویی , کاشت گیاهان دارویی , مشاوره کاشت گیاهان دارویی , مشاوره کشت گیاهان دارویی , فروش نشاء گیاهان دارویی , فروش نشاء گیاهان دارویی در فارس , گیاهان دارویی قابل کشت در گلخانه , مشاوره گیاهان دارویی , قیمت نشا بادرنجبویه

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.